Informuojame, kad šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. cookies), kuriuos bet kada galite atšaukti savo naršyklės nustatymuose. Naudodamiesi mūsų tinklalapiu, sutinkate su slapukų naudojimu. Sužinoti daugiau
Sutinku
Uždaryti
Pasikeitė AVON katalogas, bet prekių krepšelis nepasikeitė
Jūs pakeitėte kampaniją ir prekių krepšelis buvo atnaujintas.

7 paprastos, tačiau efektyvios dietos taisyklės

„Dietų laikymasis? Ak, aš ekspertė, dariau tai šimtus kartų!“ Šį juokelį yra tekę girdėti daugeliui mūsų. Tačiau kodėl kartais net ir griežčiausios dietos nebūna sėkmingos? Mums dažnai trūksta elementarių žinių apie teisingus valgymo įpročius. Sužinokite, kokie jie ir kaip juos išsiugdyti!

Kiekvienas pokytis reikalauja tinkamo nusistatymo bei pasiruošimo. Tam, kad užtikrintumėte naujosios mitybos efektyvumą, turite pamąstyti apie svarbiausius faktorius. Jūsų kasdienė veikla ir įpročiai turi didesnį poveikį nei tai, ką darote rečiau arba visai retai. Tai - įpročių galia.

Nuo ko pradėti ir kaip išsiugdyti naujus įpročius? Pirmiausia, kartokite veiksmus, kuriuos norite paveisti įpročiais, daug kartų (žinoma, svarbu nepersistengti). Maži pokyčiai, kuriuos lengviau įgyvendinti, gali duoti geresnius rezultatus nei viena didelė revoliucija. Be to, jie nereikalauja itin didelio atkaklumo.

Štai 7 valgymo įpročiai, prie kurių priprasti visiškai nesudėtinga. Sužinokite, kokia jų nauda ir išbandykite pačios!

Valgykite pusryčius

Dietologai primygtinai to reikalauja, o mes „atsišaudome“ pasiteisinimais – „rytais neturiu laiko“, „skubu į darbą“, „visiškai nebūnu alkana“ ir t.t.

Rytinis alkis - tai fiziologinė reakcija, tad jei jo nejaučiate, greičiausiai tiesiog per daug prisivalgėte vakare. Jeigu paskutinį kartą valgėte 18-20val. ir tai nebuvo didelė porcija spagečių, ryte su mielu noru kibsite į pusryčius.

 Patarimas: pusryčiai – puiki dienos pradžia. Tyrimai rodo, kad pusryčių nevalgymo pasekmė gali būti persivalgymas dienos metu ir padidėjęs kortizolio (streso hormono) kiekis kraujyje. Šie „simptomai“ tikrai nebus jūsų pagalbininkai metant svorį.

Valgykite reguliariai

Šis patarimas - lygiai toks pat nepopuliarus ir nelaukiamas, kaip ir pusryčiai. Dauguma mūsų turi daugybę pasiteisinimų ir šiai taisyklei: darbas, užduotys, atsakomybės...

Minimalų planą sudaro trys valgiai per dieną: pusryčiai, pietūs ir vakarienė. Optimalus planas siūlo vieną ar du papildomus užkandžius per dieną. Blogiausia, ką galite pasiūlyti savo kūnui ir dietai – pasisotinti didele porcija kartą ar du per dieną. Taip jūs privalgysite daugiau, negu reikia, nes būsite labai išalkusi ir elgsitės impulsyviai, o tai neigiamai paveiks jūsų medžiagų apykaitą ir apsunkins skrandį. Daugelis ekspertų pabrėžia, jog pagrindinių patiekalų vengimas ir intensyvesnis valgymas antroje dienos pusėje, kuomet mūsų porcijos turėtų tapti vis mažesnės, yra pagrindinė svorio augimo priežastis. Sena kinų patarlė sako: „pusryčius suvalgyk pats, pietus pasidalink su draugu, o vakarienę atiduok priešui.“

Gerkite daug vandens

Labai dažnai mes sumaišome alkį su troškuliu. Mūsų kūnui reikia vandens, nes tai yra viena svarbiausių medžiagų. Jeigu siekiate laikytis dietos, gerti daug vandens – privaloma. Jei tarp pagrindinių dienos valgių jaučiatės alkana, atsigerkite. To gali pakakti jūsų alkiui numalšinti.

Kitas puikus įprotis yra puodelis šilto vandens su citrinos sultimis ryte. Jeigu nesiskundžiate padidėjusiu cukraus kiekiu kraujyje, pagardinkite vandenį šaukšteliu medaus. Palikite medų vandenyje per naktį – tai palengvins naudingų medžiagų įsisavinimą. Tik nemaišykite medaus su karštu vandeniu!

Išmeskite cukrų iš savo raciono

Toks patarimas skamba akivaizdžiai, tačiau šis pokytis – privalomas, jeigu norite užtikrinti dietos efektyvumą. Cukrus intensyviai stimuliuoja organizmą ir dažnai tampame nuo jo priklausomi – pasistenkite visiškai išmesti jį iš savo kasdienio meniu.

Skaitydami maisto produktų etiketes, ieškokite ne tik cukraus kiekio, bet ir gliukozės-fruktozės sirupo bei kitų saldiklių: aspartamo, acesulfamo kalio, manitolio ir sorbitolio. Jų žala dar nėra visiškai įrodyta, tačiau sunku nepastebėti, kad besaikis jų naudojimas maisto gamyboje sutampa su augančiu nutukimu visame pasaulyje. Daug atliktų tyrimų rodo šių chemikalų naudojimo ir persivalgymo bei nekontroliuojamo alkio sąsają.

Naudokite daugiau vitamino D

Sveika ir subalansuota mityba turėtų užtikrinti reikiamą maistingų medžiagų ir vitaminų kiekį organizme. Vis dėlto, išimtis taikoma vitaminui D - Rytų bei Centrinės Europos gyventojai kenčia nuo jo trūkumo. Gydytojai pabrėžia, jog besilaikantys dietų žmonės kenčia nuo dar didesnio vitamino D trūkumo, nes riebalinis audinys geriau įsisavina ir saugo šį vitaminą. Jeigu per dieną saulės atokaitoje neuždengtu veidu ir pečiais praleidžiate mažiau nei 15-20 min., vengiate deginimosi ir visada naudojate apsaugą nuo saulės, tai gali tapti ir jūsų problema.

Žmonės, turintys pakankamą vitamino D kiekį kraujyje, riebalus degina daug greičiau negu tie, kurie kenčia nuo jo trūkumo. Vitaminas D kartu su kalciu mažina kortizolio, streso hormono, atsakingo už reibalų nusėdimą ant liemens, gamybą. Reikiamas šio vitamino kiekis skatina leptino, sotumo hormono, gamybą – kuo mažiau leptino, tuo didesnis apetitas. Tai tik kelios svarbios vitamino D funkcijos.

Jeigu nesate tikra, kiek vitamino D turėtumėte suvartoti, pasitikrinkite jo kiekį kraujyje. Tai paprastas testas, kuris patikimai požymi vitamino trūkumą ir leidžia tinkamai papildyti jo atsargas.

Venkite maisto produktų, kurių atsisakytų jūsų prosenelė

Šis patarimas skamba keistai, tačiau iš tiesų yra itin paprastas - venkite apdorotų produktų. Tirpios bulvės? Tai - ne jums! Šaldytas maistas? Geriau pasigaminkite pati!

Maisto gaminimas nebūtinai turi užimti daug laiko, o gamindami patys, jūs žinote, ką valgote. Jūs neteršiate savo kūno konservantais ir suvartojate mažiau kalorijų, nes patys galite pasirinkti norimą cukraus kiekį maiste. Nustebtumėte sužinoję, kokiuose produktuose randamas cukrus, net negalvojant apie saldumynus… Maisto gamyba namuose - sveikiausias ir protingiausias sprendimas.

Kartais atleiskite vadeles ir pasilepinkite diena be jokių rūpesčių

Dieta - nesvarbu, iš kurios pusės į ją žvelgiame - yra aukojimasis. Nekankinkite savęs - būkite sau geriausia draugė! Palaikykite save! Jei kartais norisi šokoladinio ar jūsų mėgstamiausio obuolių pyrago – pasilepinkite!

Kartais leisti sau pasimėgauti iš jūsų kasdienės mitybos „išvarytais“ gardėsiais – ne tik leistina, bet ir patartina. Tai padeda atkakliau laikytis dietos nurodymų. Jei vieną dieną per savaitę suvalgysite neleidžiamo maisto, nenutiks nieko blogo. Tik nepamirškite, kad ši diena neturėtų tęstis tris ar keturias dienas per savaitę!

Svarbiausia – mylėkite save ir visus mitybos pokyčius priimkite sąmoningai!

 

 

Pasidalinkite su savo draugais

Kiti straipsniai

{{::article.Title}}
{{::article.Title}}

{{UI.LoadingMessage}}
[View|Representative_Attach_Not_Available]